پیشنهاد سردبیر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: سامانه کاتب به عنوان سامانه ثبت رسمی معاملات راه اندازی شده است ضمن اینکه در آبان ماه گام دوم این سامانه را رونمایی خواهیم کرد.

گام دوم سامانه ثبت رسمی معاملات (کاتب) آبان رونمایی می‌شود

جلسه اجرای سند تحول و تعالی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته، توفیقات و موانع برگزار شد.

در این جلسه بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برخی ماموریت‌ها و راهکارهای تعیین شده برای این سازمان گفت: در حوزه فناوری در دو سال گذشته جهش فوق العاده‌ای داشتیم که این امر نه تنها موجب شتاب در اجرای برنامه‌ها بلکه موجب ایجاد امنیت پایدار در شبکه ثبت کشور شده است.

وی با اشاره به اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: سامانه کاتب به عنوان سامانه ثبت رسمی معاملات راه اندازی شده است ضمن اینکه در آبان ماه گام دوم این سامانه را رونمایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای اجرای ماموریت‌ها زیرساخت‌های فنی و حقوقی آماده است و آماده همکاری بیشتر و توسعه برنامه‌ها با شرکت‌های فناوری دارای صلاحیت هستیم.

بابایی در ادامه به یکی از راهکارهای سند تحول و تعالی در خصوص دفاتر ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: شیوه‌نامه فعالیت دفاتر اسناد رسمی نیازمند اصلاح است و یکی از راهکارهای آن تدوین نظام رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی است.

وی افزود: سطح بندی دفاتر موجب کاهش اشتباهات و تخلفات ثبتی می‌شود و موجب جلوگیری از تزلزل حقوقی افراد می‌شود.

عضو شورای عالی قوه قضاییه در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای اجرای ماموریت‌ها به ویژه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول همه دستگاه‌های مرتبط باید همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.